Brandul își dorește, prin filosofia lui, să inspire oamenii în a avea curajul de a fi ei înșiși, relaxați, indiferent de orice așteptări, reguli sociale, trend-uri, vârstă. Ne dorim confort în propria piele.
Scapadona este un brand Ready-to-wear ce produce articole vestimentare gândite și create pentru a reuni armonios un stil destins, practic și rafinat. Andreea Ivan (fondatoare și designer) crede în proprietatea duală a designului calitativ – funcționalitate și decorativ, ca atare produsele au atribute estetice distincte, totodată concepute în ideea de relaxare și confort, cu gândul la momentele și situațiile cotidiene, naturale ale vieții.
Produsele sunt concepute în ideea de a fi purtate într-un mod firesc și natural pe stradă, la birou, la un eveniment, acasă, mai exact oriunde își doresc posesorii lor, oameni asumați, cu ochiul format în direcție estetică, curajoși, focusați pe progres, siguri pe sine și care nu încearcă să impresioneze sau să fie altceva decât sunt cu adevărat.
Stilul estetic abordat este lejer, natural și eclectic. În ce privește succesiunea colecțiilor în special, atmosfera stilistică a produselor rămâne fidelă conceptului fiecărei colecții. De aici o cromatică imprevizibilă, utilizarea mixărilor de print-uri și texturi ori combinații spontane de materiale. Stilul estetic definitoriu pentru designer are la bază ideea de provocare, imprevizibilitate, subtilitate stilistică.
Conceptele colecțiilor pleacă mereu din căutări personale, întrebări și perspective diferite ale cotidianului. Succesiunea colecțiilor păstrează o poveste, se leagă într-o continuitate atât prin concepte, dar și estetic, prin diverse elemente vizuale ritmic reiterate. Filosofia brandului s-a desprins dintr-o nevoie de exprimare emoțională și estetică, ceea ce a dus la concepte sensibile și profunde, care ating subiecte precum raționalizarea și pragmatizarea emoțiilor, confirmare, reflexivitate, cunoaștere.
Colecția ce lansează brandul a coincis cu proiectul de licență al designerului. Undersea River a avut un concept clădit în jurul ideii de dualitate si contradicție, desprinsă metaforic din acest element natural sugestiv: un râu in interiorul mării – un fluviu dulce, rapid curgător într-o apă sărată și statică. Ideea s-a născut din interese personale ale designerului ce se leagă de mare și apă atât din punct de vedere estetic, cât și conceptual. Stilistic, direcția colecției a fost una matură și prețioasă, fină, abordând cu subtilitate latura cromatică, factorul textil sau jocurile de manipulare a acestora.
Cel de-al doilea proiect al brandului, Wild Marina, a pornit de la construirea unui personaj : Marina. Aceasta este viziunea unei păpuși ce absoarbe și inspiră fiecare aspect pe care societatea își dorește să îl vadă în ea. Ea obișnuiește să mulțumească aceste așteptări într-o manieră evidentă, fără să se întrebe care îi sunt propriile perspective. În interiorul său însă, trăiește o grădină. Astfel se naște un port sălbatic, plin de buruieni și flori deopotrivă. Numele fetei este o referință la apă, ce continuă povestea primei colecții. De data aceasta însă, din punct de vedere estetic, se accesează direcții mai puțin subtile și o cromatică mai intensă.
Cea de-a treia colecție va face intrarea brandului pe tărâm comercial și va aduce o estetică cu adevărat mai aproape de viziunea designerului, după diverse căutări în direcții variate.