Poate tehnologia blockchain să salveze România de la o criză economică?

Poate tehnologia blockchain să salveze România de la o criză economică? Predicția unora dintre cei mai mari experți din domeniu, la Romanian Creative Week

Ediția a doua a Romanian Creative Week, cel mai mare festival dedicat industriilor creative românești, care se desfășoară la Iași în perioada 20 – 30 mai, are o secțiune dedicată inovației și digitalului. În cadrul acesteia, Stakeborg a organizat o serie de dezbateri despre blockchain și crypto, în contextul noilor provocări economice, dar și din perspectiva industriilor creative.

„Scopul evenimentului a fost de a invita oamenii să cunoască mai bine industria blockchain și a distruge mitul că blockchainul este o chestie greu de înțeles, pe care doar inițiații o pot percepe. Nu putem face asta dacă lucrăm doar noi între noi, așa că încercăm să creăm contexte în care să aducem oameni faini”, a spus Vlad Mercori (CEO Stakeborg).

Experții care au intrat în dialog cu publicul Romanian Creative Week sunt Vlad Mercori (CEO Stakeborg) și Evelyne Vîlcu (Growth officer Stakeborg), care au moderat interviurile cu invitați de seamă: Felix Aftene, artist, și Alin Andrieș, profesor la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor din Iași. De asemenea, Andrei Constantin (Crypto Educator la canalul de YouTube Cryptonita) și Cosmin Tronaru (Host al show-ului It’s NFTime) au prezentat perspectivele de viitor ale tehnologiei blockchain.

„Astfel, colegul meu Cosmin Tronarul a vorbit despre ce sunt NFT urile și de ce sunt interesante pentru diferite industrii creative din România. Andrei Constantin a vorbit despre sustenabilitate în industria textilă și despre cum poate fi utilizată tehnologia blockchain pentru a stimula economiile circulare. Ei au încercat să explice de ce e nevoie de blockchain, pentru ca povestea asta cu sustenabilitatea în industria textilă chiar să se întâmple.

Cu Felix Aftene am vorbit despre ce înseamnă să fii un artist avangardist în lumea digitală și cum îi poate ajuta blockchain-ul pe tinerii artiști, iar cu Alin Andrieș am vorbit despre de ce ne mor banii”, a precizat Vlad Mercori.

Tot în cadrul discuțiilor organizate la RCW 2022, s-a dezbătut de ce banii devin din ce în ce mai nevaloroși și care sunt posibilitățile de acțiune, în condițiile în care ne confruntăm cu inflație, cu o posibila criză economică, cu război și cu o situație post pandemică greu de gestionat.  

„Povestea e că, în contextul acesta sulfuros, blockchain-ul este soluția la aceste lucruri. Blockchain e doar o tehnologie, ulterior ea trebuie sa fie dezvoltată. E nevoie de oameni curajoși și tineri cu inițiativă ca sa ducă povestea mai departe”, a concluzionat Vlad Mercori.

Blockchain – Bazele următoarei ere tehnologice este organizat, în cadrul Romanian Creative Week 2022, de Federația Patronatelor Industriilor Creative, StakeBorg, George. Primul banking inteligent, Rodotex. Amănunte despre eveniment: https://2022.romaniancreativeweek.ro/sections/innovation-digital/blockchain/

Despre Romanian Creative Week

Aflat la cea de-a doua ediție, Romanian Creative Week este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federație patronală reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. Înființată la Iași, în 2011, FEPIC a organizat, până în prezent, peste 50 de acțiuni de promovare națională și internațională a industriilor creative românești. Alături de FEPIC, organizatori ai evenimentului sunt: Palas, Primăria Municipiului Iași, Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Universitatea „Al. I. Cuza”, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” Iași, Rodotex.

Parteneri: UniCredit Bank, glo™, George. Primul banking inteligent, Lancôme România, Philips, Raiffeisen Bank, Vodafone, Greenfield Copou Residence, Freudenberg Innovating Together, Volvo, DPD, Lenovo, Red Bull, Polirom, StakeBorg, Code 932, FONTIS, Wink, Smiley Camper, Travis, Fit, Creative Romanian Film Makers, Noir, Indiero, Acaju, Beerzone, Cafeneaua Piața Unirii, Czech In, Skin, Tribeca, Proevent, Dorna, Aeroportul Internațional Iași, Institutul Francez Iași, Administrația Națională Apele Române, Spitalul Clinic Universitar de Urgență „Dr. Iacob Czihac” Iași și Școala Primară „Gheorghe Asachi Iași”.

Partenerii media ai evenimentului sunt: Pro TV, TVR Iași, Kiss FM, Voyo, Agerpres, Perfecte.ro, Newsweek România, PressHub.ro, Radio Iași.

Amănunte despre RCW, pe 2022.romaniancreativeweek.ro pe paginile noastre de Facebook, Instagram, și pe canalul nostru de YouTube.

Echipa Romanian Creative Week
presa@2022.romaniancreativeweek.ro