Deprecated: Return type of Requests_Cookie_Jar::offsetExists($key) should either be compatible with ArrayAccess::offsetExists(mixed $offset): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/romani31/2022/wp-includes/Requests/Cookie/Jar.php on line 63
Deprecated: Return type of Requests_Cookie_Jar::offsetGet($key) should either be compatible with ArrayAccess::offsetGet(mixed $offset): mixed, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/romani31/2022/wp-includes/Requests/Cookie/Jar.php on line 73
Deprecated: Return type of Requests_Cookie_Jar::offsetSet($key, $value) should either be compatible with ArrayAccess::offsetSet(mixed $offset, mixed $value): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/romani31/2022/wp-includes/Requests/Cookie/Jar.php on line 89
Deprecated: Return type of Requests_Cookie_Jar::offsetUnset($key) should either be compatible with ArrayAccess::offsetUnset(mixed $offset): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/romani31/2022/wp-includes/Requests/Cookie/Jar.php on line 102
Deprecated: Return type of Requests_Cookie_Jar::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/romani31/2022/wp-includes/Requests/Cookie/Jar.php on line 111
Deprecated: Return type of Requests_Utility_CaseInsensitiveDictionary::offsetExists($key) should either be compatible with ArrayAccess::offsetExists(mixed $offset): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/romani31/2022/wp-includes/Requests/Utility/CaseInsensitiveDictionary.php on line 40
Deprecated: Return type of Requests_Utility_CaseInsensitiveDictionary::offsetGet($key) should either be compatible with ArrayAccess::offsetGet(mixed $offset): mixed, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/romani31/2022/wp-includes/Requests/Utility/CaseInsensitiveDictionary.php on line 51
Deprecated: Return type of Requests_Utility_CaseInsensitiveDictionary::offsetSet($key, $value) should either be compatible with ArrayAccess::offsetSet(mixed $offset, mixed $value): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/romani31/2022/wp-includes/Requests/Utility/CaseInsensitiveDictionary.php on line 68
Deprecated: Return type of Requests_Utility_CaseInsensitiveDictionary::offsetUnset($key) should either be compatible with ArrayAccess::offsetUnset(mixed $offset): void, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/romani31/2022/wp-includes/Requests/Utility/CaseInsensitiveDictionary.php on line 82
Deprecated: Return type of Requests_Utility_CaseInsensitiveDictionary::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /home/romani31/2022/wp-includes/Requests/Utility/CaseInsensitiveDictionary.php on line 91 Showcase - Romanian Creative WeekSari la conținut
Meniu
I Stayed in Berlin All Summer
Țară: Germania
An: 1994
Gen: dramă
Regizor: Angela Schanelec
Durată: 47 minute
Filmul de absolvire al lui Schanelec, în care joacă ea însăși, urmărește încercările și tribulațiile a două cupluri din Berlin, percepția lor despre ceilalți fiind colorată de fantezii subiective și de propriile poziții într-o lume anxioasă și adesea neiertătoare.
Locație: Pod Pogor – Muzeul Național al Literaturii Române, Iași
Places in Cities
Locație: Pod Pogor – Muzeul Național al Literaturii Române, Iași
Țară: Germania
An: 1998
Gen: dramă
Regizor: Angela Schanelec
Durată: 1 oră 57 minute
Cel de-al doilea lungmetraj al lui Schanelec este o poveste despre maturitate, elaborată cu sensibilitatea sa caracteristică, fără sentimentalisme și cu o abordare delicată a formei cinematografice pentru a transmite dificultățile transformării. Adolescenta liniștită Mimmi (Sophie Aigner) trăiește în Berlin cu mama ei singură, dar în timpul unei excursii școlare la Paris se îndrăgostește și rămâne însărcinată, drumul deja complicat de la copilărie la maturitate devenind din ce în ce mai întunecat. Recurgând din ce în ce mai mult la elipsă și la austeritate stilistică pentru a obține o puternică profunzime crudă a sentimentelor, Places in Cities marchează un punct de tranziție definitorie pentru Schanelec, construind un gen familiar cu atât mai emoționant prin delicatețea compozițiilor sale și prin forța ritmică a montajului său.
Passing Summer
Țară: Germania
An: 2001
Gen: dramă
Regizor: Angela Schanelec
Durată: 1 oră 25 minute
Viețile se intersectează pe măsură ce anotimpurile se schimbă încet în cel de-al treilea film al regizoarei germane, o dramă liniștită în care momentele de tandrețe și de stânjeneală împărtășite de un grup tot mai mare de berlinezi curg și freamătă de-a lungul unei veri pline de incertitudini și posibilități. Lungmetrajul se deschide cu Valerie (jucată de Ursula Lardi), o tânără scriitoare care decide să nu călătorească în timpul verii și să se acomodeze în noul ei apartament. Întâlnirile sale ulterioare cu străini și cunoscuți, deopotrivă – și întâlnirile acestora cu alții – dezvăluie un peisaj emoțional amplu, în care speranțele și anxietățile personajelor sunt testate de trecerea lentă și inexorabilă a timpului.
Locație: Pod Pogor – Muzeul Național al Literaturii Române, Iași
Marseille
Locație: Pod Pogor – Muzeul Național al Literaturii Române, Iași
Țară: Germania, Franța
An: 2004
Gen: dramă
Regizor: Angela Schanelec
Durată: 1 oră 35 minute
Un schimb de apartamente între o tânără fotografă din Berlin, Sophie (Maren Eggert, actriță des întâlnită la Schanelec), și un student francez, pune la cale un experiment narativ subtil și subtil într-unul dintre filmele emblematice ale lui Schanelec. În timp ce Sophie se plimbă iarna prin orașul portuar Marsilia, făcând fotografii și acceptând, în mod trecător, ideea unei idile cu un mecanic, ea începe să simtă un sentiment de eliberare, de detașare de oamenii și de dramele cotidiene ale vieții sale de acasă. Dar, ca în orice călătorie, timpul petrecut de Sophie la Marsilia trebuie să se încheie și, la întoarcere, Sophie se descoperă pe sine în golul dintre libertatea absolută a vacanței și anxietățile și tensiunile cotidiene ale vieții normale.
Afternoon
Țară: Germania
An: 2007
Gen: dramă
Regizor: Angela Schanelec
Durată: 1 oră 37 minute
O găsim din nou în postură de actriță pe Angela Schanelec în cel de-al cincilea film al său, o reluare senzuală și tensionată a operei Pescărușul, de Anton Cehov. O familie de artiști înstrăinați se întâlnește de sărbători la o vilă din Potsdam, inclusiv actrița de teatru egoistă Irene (Schanelec), fiul ei fragil din punct de vedere psihic (Jirka Zett) și fratele ei mai mare și bolnav (Mark Waschke). Irene se străduiește să se conecteze cu aceste două personaje fragile și, pe măsură ce vechile resentimente și rănile mai vechi ies la suprafață, familia trebuie să suporte o confruntare emoțională pe care a amânat-o de mult timp. Într-unul dintre cele mai frumoase filme ale sale din punct de vedere vizual, Schanelec ilustrează agonia și extazul legăturilor familiale cu lumina blândă și caldă a unei după-amieze de vară.
Locație: Pod Pogor – Muzeul Național al Literaturii Române, Iași
I Was at Home, But…
Locație: Pod Pogor – Muzeul Național al Literaturii Române, Iași
Țară: Germania, Serbia
An: 2019
Gen: dramă
Regizor: Angela Schanelec
Durată: 1 oră 46 minute
O variație eliptică, dar lucidă din punct de vedere emoțional a unei dramei domestice, ultimul film al lui Schanelec – care i-a adus și premiul pentru cel mai bun regizor la Berlinale 2018 – navighează cu dificultate prin contururile psihologice ale unei familii berlineze aflate în criză: Astrid – interpretată cu o furie greu ascunsă de Maren Eggert – încearcă să se mențină alături de fiul ei adolescent și fragil, dar și de fiica ei cea mică, după ce tatăl lor a murit în urmă cu doi ani. Cu toate acestea, ca în toate filmele sale, Schanelec își dezvoltă povestea și personajele în moduri extrem de neașteptate, filmând în cadre rafinate și fragmentate și lăsând multe lucruri la imaginația spectatorului, sugerând o grație spirituală care se ascunde sub suprafața tulbure a fiecărei scene.